The wheels just keep on turning

Vill bara inleda med att säga att surdegen Sture har bubblat upp :D Jag tror att han har överlevt sin oinspirerade svältkost på rågmjöl o ljummet vatten. Nu står han där i min kyl o ser snygg ut o bara väntar på att baka bröd med mig, min nya bakbästis! Jag är PEPP!
Något jag däremot inte är så pepp på är det här växthuseffektvädret. Eller på att inte ha en enda svenskalektion mer inom överskådlig tid. Det får nog bli nån godiskurs i litteratur och litteraturkunskap i höst, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag behöver utlopp för min litterära energi!
På tal om litteratur måste ni läsa Niceville. Perfekt för lov, inte vardagskvällar. Man bara läser o läser o läser o läser o läser lite till o lite för mycket. Nu måste jag gå o stänga av radion. Det är radioteater. För BARN. Hellre lyssnar jag på Uutiset, banne mig. Nu börjar dom sjunga oxå! Jag känner hur mina finsmakaröron skrumpnar.

Kommentarer
Postat av: emma

Sture!:D!

2012-01-12 @ 22:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0