Shake it oooout

Nu har det bakats! Brödet blev jättegott (jag hade i hasselnötter oxå, goooott! Mer hasselnötter i allt säger jag!) och frukostmuffinsarna blev hur goda som heeeeeelst! Jag hade tänkt att jag skulle ha dom som mellanmål i skolan, typ bröd fast i muffinsform (mycket godare! Som att äta pannkakor med händerna), behändigt o bra. Fast dom blev väldigt mycket mer som vanliga muffins ...... fast man kan iaf lura sig att dom är lite nyttigare, det är faktiskt linfrön o fullkornsmjöl i! O kardemumma ...... kardemumma, vad skulle mitt liv vara utan denna förunderliga, himmelska krydda? Allt blir bara gott! It's magic! Kanel har fått sig en hård konkurrent där säger jag bara. Kanel är som dom där stickade, svarta strumpbyxorna som aldrig går sönder o värmer ens bleka vinterben år ut och år in. Kardemumma är den där klänningen som man knappt vågar ta ur garderoben för att den är så sjukligt snygg o när man väl gör det kännner man sig som queeeen of the woooorld! Kanel är volvo, kardemumma är ferrari. Jag hade i lite kardemumma i den nya satsen äppelkräm oxå, heheh. Hasselnötter o kardemumma säger jag bara! Det händer nåt magiskt med hasselnötter, så fort dom blir varma, PANG så blir dom goda.



Kommentarer
Postat av: Lotta

KANEL är ju bästa kryddan!!! Kanel går att ha i kakor, bullar, på yoghurt och till och med i mat. Mamma gjorde en jättegod gryta för ett tag sedan som det var kanelstänger i, mums :) förresten funkar ju inte kardemumma utan kanel, då måste man ha båda :D bara kardemumma är ju inte gott, kram

2011-10-11 @ 16:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0