Jag blir så trött ibland

Våra barn kommer aldrig o få se kalfjället (bara en av mina favoritplatser på jorden). När dom åker upp till Lofsdalen o ska promenera upp på fjället kommer den där jäkla granskogen att täcka ALLT. O fjällrävarna (som det bara finns något hundratals kvar av nu eftersom att folk tyckte att det var snyggt med fjällrävspäls för 50 år sedan), som redan nu är helt beroende av stödutfodring, för dom är det KÖRT. O för att det är så mycket miljögifter överallt o för att växterna har svårare att växa sig stora när det blir varmare (varmt = större vattenförluster = sämre växtkraft) så kommer både dom o djuren bli mindre. Ännu mindre mat till världens befolkning som kommer att växa till 10 MILJARDER om hundra år, alltså! Jag vill ju bara lägga mig ner o dö här o nu. O allt för ..... vadå? Att vi ska kunna sitta i våra miljögiftiga soffor i hus som värms upp av livsfarligt uran som vi lämpar över på framtida generationer o slippa gå till affären där vi köper "ekologiska" bananer från dominikanska republiken.


Kommentarer
Postat av: jennnyyööööö

usch, sånt gör mig så himla ledsen. men du, ska vi gå å leta i conteinrar (conteinrer?) snart??? DÄr kan man hitta massa mat ju!

2011-11-14 @ 15:55:00
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0