Beware of kummin

Jag måste dock varna er! HÅLL ER BORTA FRÅN KUMMIN. (Nej, spiskummin och kummin är inte samma sak. Det trodde jag. Tack Wikipedia, min eviga räddare). Hursomhelst hade jag ingen mald kummin till mitt lilla fina bröd utan TVÅ påsar kumminfrön, när har vi nånsin använt det liksom? Helt oöppnade var dom dessutom? Aja, jag tänkte "det är okej, jag mortlar dom!". Ner med de satans fröna i den bajstunga morteln (som självklart stod på översta hyllan) o börja mortla. O mortla. O mortla. Men inte händer nåt med de där djävulska fröna inte! Det enda som hände var att hela köket, mitt hår och mina kläder stank kummin (inte gott!). Kummin överallt! Jag went bananas o diskande maniskt, bytte kläder o tvättade håret. Sen så sket jag i den malda delen o bara hällde i de där jäkla fröna.

Kommentarer
Postat av: jenny

hahaha du är knepp. Men soeet. GE MIG ÄPPELBAK

2011-10-06 @ 16:08:52
Postat av: Lotta

Hihi, kummin det låter inte så gott ;) men spiskummin är ju gott, typ tacos och chili con carne, tror jag...

2011-10-11 @ 16:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0