Alice, Åkerö, Ingrid Marie?

Jag har blivit besatt av äpplen! Ahhhhh! Vi hade två stora påsar med äpplen från mormor + alla äpplen från vårt eget äppelträd, vad ska man göra liksom, rena rama syndafloden med äpplen! Jag satt hela dagen igår ute på altanen o skalade, klyftade och kanelsockrade äpplen för att stoppa in i frysen. Sedan bakade jag två äppelpajer och kokade äppelkräm. Jag tycker ju inte ens om kräm! Men den här var så satans god. Jag har aldrig vart så förtjust i äpple förut, men alla dessa äppelkakor o pajer o krämer har verkligen gjort susen. Jag sitter till och med o lär mig äppelsorter för guds skull! Och imorrn så blir det major äppelbak! Jag har letat fram recept på äppelmuffins (för både frukost o fika), äppelbröd och äppelplättar :D o så tänkte jag passa på att bunkra upp med äppelkräm för alla eventualiteter. Allt som blir lyckat lägger jag upp.

Äppleeeeen







Kommentarer
Postat av: Lotta

Hihi, jag har snöat inne på mjuk pepparkaka istället, idag bakade jag något som hette Himmelska pepparkaksbakelser, de hade en glayr med apelsinsmak och blev jättegoda (receptet kom från 7 sorters kakor ;) hihi)

2011-10-01 @ 20:38:36
Postat av: Anna

Äpplen, äpplen, äpplen och din äppelpaj var helt fantastisk! de vet du! puss :) <3

2011-10-02 @ 13:48:43
Postat av: jenny

jag måste få smaka på ALLT du har gjort! Därmed BASTA. jag funderar på att våldgästa dig i helgen! you are warned

2011-10-06 @ 16:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0