Way Outback

Jag har för första (o förhoppningsvis sista) gången, brutit mina egna etikettregler o det grövsta. Jag hade strumpor. Och sandaler. Jag vet, det är hemskt. Låt mig redogöra för de förmildrande omständigheterna! En mjuk soffa, 4.20 på morgonen, jag tar chansen till en tupplur mellan flygen. Jag drar på mig mina sovsockor (kalla fötter = ingen sömn!) o sträcker mig efter min stora, varma, välkomnane fleece, o inser att jag har glömt den på planet. Såklart. Fyra olika flygplan o lika många flygplatser, det är ett mirakel att det inte var det enda som kom bort! I panik drar jag på mig sandalerna o skyndar till närmsta hjälpdisk. Jag fick tillbaka den, o tack gode gud för det! Hade saknat den följande natt där jag låg på en madrass, på sanden, vid elden i min lilla sovsäck. Ensam under stjärnorna! Svinkallt ändå. Var tvungen att känna efter så att tårna inte frös o trillade av. Följande morgon hände det, till min stora skam, igen. O värre. TVÅ par strumpor i sandaler! Men när man kravlade sig ur sin swag (typ kroppsnära tält) där på morgonen, kissnödig som satan, kändes det ganska värt det må jag säga ... så värt det att jag gjorde om det morgonen därpå. Jag vet, jag är en hemsk människa. Hahah, natt nr 2 låg jag så nära elden (jag vill behålla mina tår) att det kändes som att dom höll på att brännas bort. Var tvungen att kolla efter hela tiden för att se att swagen inte tog eld. O det var inte det enda jag var tvungen att kolla efter! Försökte röra lite på mig var 5e minut så att mössen inte skulle krypa upp på mig. Lyckades inte riktigt, jag hade en lite väl close encounter with the australian wildlife, vaknade av att en liten mus satt o sniffade på min näsa. Tur att det var en mus i alla fall. Dom är åtminstone söta. The real outback experience! Jag blev lite ledsen när nån mus tog sig ner i nutellan (har börjat vänja mig vid nutellamackor till frukost), men jag tröstade mig med lite jordgubbsmarmelad. jag har inte gått upp efter kl 6 på tre dagar. När vi kisspausade mitt i den 5 timmar långa bilturen, hittade vi 7 gigantiska spindlar i gigantiska nät, hängande över damtoaletten. 
Men herrjösses hörni, möss o spindlar till trots, det här har banne mig varit några av de bästa dagarna i mitt liv. Uluru är ... MAGISKT. Jag älskar stället! JAG ÄLSKAR AUSTRALIEN.

Kommentarer
Postat av: jennyyyyyyyyyyyyyyysahsdj

åh fyfan så VIDRIGT!! jag hade dött med musen. och om jag på något mirakulöst sätt inte hade dött hade jag definitivt gjort det med spindlarna. ÅH FYSATAN! men bra att du har det bra! men herregud så äckligt!!

2011-07-02 @ 23:39:19
Postat av: Fia

Håller med Jenny!!!! Meeeeen skulle lätt vilja vara där ändå ;D Hehe jag skulle så inte ha hållit mig lugn om det var en mus jävel i min öööh swaG? xD roligt namn ^^ aja jag skulle ha skrikit för hela mitt liv! Jösses...stackarna som skulle finnas i min närhet då...

2011-07-03 @ 02:17:57
URL: http://dailydreamer.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh det låter som att ni har det jättespännande ju, kanske lite läskigt men ändå ;) ha det fortsatt jättekul och njut riktigt mycket :D pussar och kramar från ett mulet Sverige

2011-07-03 @ 11:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0