Åt helsike med glykol

Okeeej, jag hade en smärre svacka igår. Kan ha nåt att göra med att jag satt o pluggade bromssystem o styrsystem o säkerhetskontroller i tre timmar o sen ändå inte kunde minnas i vilket jäkla hål villken jäkla vätska skulle vara i. Men nu är det bra (fick godkänt på ett testteoriprov, hehe).

Beskåda min (över julen mycket utökade) samling! Kan ni gissa den gemensamma nämnaren?



Jag har ju i hela mitt liv varit besatt i EnglandEngland och mer England. O nu, efter en isolerad vecka i en fjällstuga hundra mil upp skogen tillsammans med ovannämnda samling så har detta utvecklats till en enorm besatthet i brittiska kostymdramer. What's not to love? Jag menar kolla på klänningarna, o språket! Var annars hör man repliker såsom: "It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife." O därmed har vi oxå sammanfattat handlingen i de flesta av dessa dramer. SOM ÄR SÅ GRYMT BRA.
Som en konsekvens av denna besatthet följer ju naturligtvis oxå en besatthet i drottningen av brittiska kostymdramer, Jane Austen.
Måste bara säga att ni måste se Stolhet & Fördom- serien! Den är så mycket bättre än filmen! O filmen är ju jättebra så det säger en del, tack igen Lotta! <3
Förnuft & Känsla- serien är oxå grymt bra, den måste ni se! O Emma- serien! SÅ bra. Sista avsnittet går på onsdag (vad ska jag ta mig till när den är slut? Kanske måste önska mig den). Håller på med boken nu oxå, den är faktiskt rätt bra, man får snabbskumma alla långa dialoger.
Igår såg jag dessutom Jane Austen Book Club, den var väl bra, trots att mitt hjärta starkt protesterar mot Jane Austens repliker lästa på icke-brittiska.

Hehehe, ja. ENGLAND <3






Kommentarer
Postat av: jennypenny

"sen ändå inte kunde minnas i vilket jäkla hål villken jäkla vätska skulle vara i"



hahahahahahahahahahaha det tyckte jag var jättekul!!!!!!!!!!!!! hahahahahahah!

2011-01-09 @ 17:31:06
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/
Postat av: jennypenny

jag säger detsamma, i'll never get tired of england <3

2011-01-09 @ 17:31:51
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/
Postat av: Lotta

Igår köpte jag min första Jane Austen bok, vänta bara, snart kommer jag att stå utanför din dörr för att låna de där filmerna ;)

2011-01-15 @ 10:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0