Vad tycker ni om min pekorala stringens?

Bästa boken på länge: Piccadilly Circus ligger inte i Kumla. SÅHÄR bra o rolig. Dessutom har den lärt mig mer svenska på några veckor än Irene gjort på ett år. O när vi ändå är inne på böcker, så har jag gett mig på Charles Dickens (vi ska läsa engelska klassiker i skolan o vem är mer klassisk liksom?). Funderar nu starkt på att byta till Wind in the Willows trots mina misstankar att nämnda bok kanske hör hemma i genren barnböcker (ett gäng djur som bor vid en flod?), en hel eftermiddags läsande har nämligen fört mig ynka sju sidor fram o jag måste hålla en takt på 20 sidor/dag, känns inte jättelovande.
MEEEN vet ni vad? Satt här o läste o snubblade över ordet 'hunk' (jag o min mani att slå upp vartenda litet ord, kan det vara anledningen till min långsamma framfart måntro?) o förutom betydelsen "välbyggd och attraktiv/sexig kille/man" så kan det oxå betyda surpuppa eller snåljåp! Jag blir tokig! Okej om betydelserna liknar varandra något eller om dom är så olika att man förstår av sammanhanget vilket det är, men hur i hela friden ska man nu reagera om nån säger: "He's a real hunk!"? xO
Mer kul saker, läste igår att amerikanska Män som hatar kvinnor delvis ska spelas in i Uppsala! O dom ska bygga om Drottninggatan så att den passar in :D KUUUL att det äntligen händer något stort som inte har med Linné att göra!

Här är det ju inte så svårt att förstå ur sammanhanget dock, hehehehehehehe


Kommentarer
Postat av: Johanna

happy sigh :) mmm-hmm...

2010-09-02 @ 21:50:44
Postat av: Johanna

du lägger upp mycket bilder på snygga killar på din blogg O.o kanske borde titta in oftare :P

2010-09-02 @ 21:52:08
Postat av: Soss

aaaaaah...dräglar NEJ SKÄRPNING SOFIE! Fasen vad kul ska stå där vid Drottninggatan som ett galet fan när dom spelar in xD

2010-09-03 @ 17:29:44
URL: http://dailydreamer.blogg.se/
Postat av: jennypenny

shit vad sur jag är över att dom spelar in en amerikans version av den filmen -.- typiskt amerikaner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nej nu har jag försökt slå upp pekorala stringens jättelänge men hittar det ingenstans! :O

2010-09-05 @ 20:43:09
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0