I Amanda finns det känslor minsann!

Igår såg jag en galet bra film, o en galetgaletGALET dålig film. Först var det I rymden finns inga känslor på bio med mina små tossor från skolan, hur bra som helst! Liiiiite överförklaringar där i början (typ jajaja, kom till saken!) men slutet var så väldigt perfekt (precis lagom öppet) o storebrorsan var snygg o ICA-tjejen var med o hon hade roliga kläder o Bill Skarsgård var söt o den var rolig! Jag tycker att ni ska (här skulle jag helst vilja skriva måste men försöker tona ner min diktator-sida lite) se den :D Jag måste faktiskt säga att jag tycker om svenska filmer. Dom är oftast ganska oklyschiga o lite mer skruvade, o jag är ju lite skruvad :D Vem kan säga nej till Jalla jalla, Hundtricket, Den bästa sommaren, I taket lyser stjärnorna o Masjävlar liksom?  

O sen ..... så såg jag Prince of Persia. Jag tänkte att den skulle vara en superklyschig men välgjord film med coola specialeffekter, en helt okej actionfilm liksom. Men det var det INTE. Den sög. Okej, det kaaan till viss del bero på att det var "inspelad med videokamera på bion"-kvalité och på den Google Translate-aktiga översättningen ("You have fallen" översattes exempelvis till "Du i höstas") så specialeffekterna blev mest blurr, vilket framhävde den icke-existerande handlingen, vilket inte direkt var till dess fördel. Först satt jag o funderade på om den kanske var gjord efter en bok, för allt gick så himla snabbt o det var så mycket som hände hela tiden (så som det blir om en 500 sidors bok ska blir film) men filmen bestod liksom av att dom slogs o sen tog en kort paus innan det var dags igen o slagsmål brukar ju inte få så stort utrymme i böcker. Mysteriet fick sin lösning när min kära syster upplyste mig om att den är byggd på ett dataspel. Ett DATASPEL. Den kulturella delen av mig svimmade av litegrann.
Mitt råd till er alla (för det är ju sååå många som läser min blogg, ibland blir jag skrämd av hur poppis jag är. Inte.) är: se den med ruskigt bra kvalité o bara sitt o dregla ostört över Jake Gyllenhaal (llr Gemma Arterton för den delen) i två timmar (handlingen kräver ingen som helst tankeförmåga så han/hon kan få er odelade uppmärksamhet). Tyvärr har Brokeback Mountain lite förstört Jakes sex appeal för mig, men om ni inte har sett den så kör på! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0