Bakteeeerier

Nu ska jag berätta för er alla om min måndag! Jag vaknade i godan ro o sträckte lite sömnigt på mig då jag plötsligt inser att kl är 11.05. När börjar min första lektion? 11.15. Panik utbryter, förstås. Jag drar på mig kläder o springer som en vettvilling o hinner med bussen 11.15 (smått imponerad av mig själv faktiskt!) o anländer till mattelektionen en halvtimme försenad ;D Till mitt försvar uppträdde jag som en riktig exempelelev den kvart som var kvar av lektionen (detta kan till viss del bero på att min sena ankomst föranledde en mindre önskvärd plats för långt bort från Anna, Emma llr Lotta för att möjliggöra trevligt småprat). När jag kommer hem visar det sig att jag inte bara har sovit mig igenom tre minuter av ilsket ringande från min väckarklocka utan även en hund som har vart uppe o spytt hela natten (icke livshotande! Han hade käkat jord, puckohund).
Men dagens överraskningar var inte slut här! För en vecka sedan tog jag bakterier från min tumme o började odla en bakteriekoloni som vi skulle studera igår. Alla som känner mig vet att jag har en tendens att vara smått hysterisk när det gäller bakterier (svininfluensan säger jag bara!). Jag tänkte i mitt stilla sinne att nu är det kört, säg farväl till ditt förnuft o sociala liv och träd in i en värld av paranoia och isolering! Men ärligt talat, det var inte illa alls! Det var till och med fascinerande :D Bakteriekolonierna var bara som stora färgkluttar i fina färger, o hur farligt känns det liksom? :D Jag tror att jag är lite halvbotad från min bakterieskräck faktiskt, nu är jag bara lite halvhysterisk. Ett definitivt framsteg!

Kommentarer
Postat av: Soss

very good Amanda! ;D Lite coolt ju :D

2010-10-02 @ 17:12:18
URL: http://dailydreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0