No goats. No glory.

Jag såg skummaste filmen ever i förgår, The men who stare at goats o bara namnet säger väl en del. Men den var kuuul! Jag har ingen aning vad den handlade om, det var som att en Star Wars-tönt, en hippie, en journalist, en herde o en militär satte sig ner o bestämde sig för att komma på världens mest oförutsägbara film tillsammans. Se den! :D Speciellt du Jenny, du som gillar skumt ^^

När jag ändå snackar film .. jag bytte över till TV4 Film för nån dag sen o pang, där var Marilyn Monroe! Hon är ju typ jättekänd o så, men har man nånsin sett henne i en film liksom? Filmen hette Herrar föredrar blondiner (bara namnet är ju rejält provocerande!) o beskrivningen av den var "Lorelai o hennes väninna har allt, förutom en vigselring på fingret". Det var liksom det som filmen gick ut på, de skulle hitta nån rik knös o gifta sig helt enkelt. Monroe spelade blond, snygg o dum, den innehöll alltså alla fördomar o stereotypa könsroller man kan tänka sig. Snacka om att jag borde totalhata den! Men det gjorde jag inte. Jag gillar den xD Den var jätterolig!
Den var typ lite musikal o gissa vilken låt Monroe sjöng? Diamonds are a girls best friend! Hade absolut ingen aning att det var därifrån den kom! O så bästa citatet:

Esmond Sr (rik pappa): Have you got the nerve to tell me you don't want to marry my son for his money?
Lorelai (Monroe): It's true.
Esmond Sr: Then what do you want to marry him for?
Lorelai: I want to marry him for YOUR money. Don't you know that a man being rich is like a girl being pretty? You wouldn't marry a girl just because she's pretty, but my goodness, doesn't it help?

hehehehhe

Kommentarer
Postat av: Soss

Haha den måste man ju se xD

2010-06-14 @ 13:42:14
URL: http://dailydreamer.blogg.se/
Postat av: Lotta

HiHi ;) jag såg Det regnar köttbullar igår, den var också lite skum ;_) men kul :D

2010-06-14 @ 22:34:28
Postat av: jennypenny

heh., jaa skaffa hit den så ser vi :D

2010-07-09 @ 18:28:17
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0