Julkalendrar!

Vi satt ju o diskuterade när alla julkalendrar var så tänkte att jag skulle lägga upp en faktisk lista! (När jag försökte klura ut det själv kom jag nämligen fram till att det bara måste ha varit tre julkalendrar 2007)
  • 1993 - Tomtemaskinen  (Pettson o Findus! Älskade när jag var liten (och nu!))
  • 1994 - Håll huvet kallt
  • 1995 - Jul i Kapernaum (Var tydligen en fantasymusikal? O.o Får nästan lite lust att se)
  • 1996 - Mysteriet på Greveholm   (JAAAA, jag vill HAA)
  • 1997 - Pelle Svanslös   (Vet att jag har sett den här, men var ju bara tre? Har den gått nån annan gång?)
  • 1998 - När karusellerna sover
  • 1999 - Julens hjältar  (Första kalendern jag har nåt minne av, fortfarande en av de bästa :D)
  • 2000 - Ronny & Julia    (Tyckte inte ens att den här var bara när jag var liten!)
  • 2001 - Kaspar i Nudådalen  (Spelet var ju definitivt roligare än själva serien)
  • 2002 - Dieselråttor & sjömansmöss (Älska! Nån som kmr ihåg ramsan Lucky Closette körde innan maten?)
  • 2003 - Håkan Bråkan  (Innan den här trodde jag verkligen att "gå in i väggen" var bokstavligt)
  • 2004 - Allrams höjdarpaket (Kollade inte på, tycker INTE om dockor -.-)
  • 2005 - En decemberdröm (Var tyvärr inne i någon slags "nu är jag vuxen o befattar mig inte med barnsliga företeelser såsom julkalendrar"-period ...)
  • 2006 - LasseMajas Detektivbyrå
  • 2007 - En riktig jul (... som varade i tre, mörka år!)
  • 2008 - Skägget i brevlådan (JÄTTEROLIG, hahaha)
  • 2009 - Superhjältejul (Jättemysig, väldigt juljulig)
  • 2010 - Hotell Gyllene Knorren (Mycket lovande! Är inne i en "jag tycker om finlandssvenskar"-period, kan vara därför. Till er som missade så finns den på svtplay!)

Kommentarer
Postat av: jennypenny

håkan bråkan S.Ö.G. och du missade verkligen inget år 2005, den var oxå säämst! hahaha jag skrev minst ett fel på varenda ord jag skrev nu!! måste vara något fel på mitt tangentbord. eller mig

2010-12-01 @ 21:08:49
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag tyckte om karusellerna sover också, saknade en kommentar på den ;) sov så gott <3

2010-12-01 @ 21:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0