J. K. Rowling, oui!

Igår (slutscenerna med Voldemort lyckades vi tajma in mitt i den värsta åskanstormningen, jag o systra min var dessutom hemma helt ensamma o hade släckt alla lampor i huset pga ovannämnda åska, läääskigt!) så såg jag De vises sten för första gången på evigheter, har ju återigen drabbats av Harry Potter-vågen (llr snarare tsunamin kanske, med tanke på hur jag håller på, nämde jag att jag lärde mig Harry Potter Theme Song på piano? :D). En Harry Potter-renässans helt enkelt! O nu när vi redan är inne på franska lånade ord tänker jag passa på att avslöja den fascinerande upptäckt jag gjorde under filmvisningen igår o återigen uttrycka min enorma vördnad o djupa beundran över J. K. Rowlings underbara författarskap o finurlighet, som aldrig upphör att överraska även en mycket inbiten Harry Potter-beundrare/omläsare:

Vol-de-mort = `flykt från död`

Kommentarer
Postat av: jennypenny

åska = lääääskigt!! jag kommer aldrig klara av att se på tv när det åskar, jag stänger till och med av mobilen x)

2010-08-08 @ 18:39:04
URL: http://repeaterbeater.blogg.se/
Postat av: Soss

Det kommer vara en utomkroppslig känsla den dagen jag inser att du (Jenny och Anna) inte har pratat om Harry Potter under de närmaste månaderna. Jag tror ni alla är döda vid det laget. Känns ytters osannolikt att ni alla kan leva tre månader utan att tänka på det till och med när ni är 85 tror jag ni kommer fundera på varför ni inte fick era brev när ni fyllde 11 <3

2010-08-08 @ 20:44:34
URL: http://dailydreamer.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag hade ingen aning :O hon är ju alltså för brilljant, asså det går inte... hon är ju övernaturlig! Så underbar hon är alltså! Otroligt, favoritförfattare genom tiderna! klassiker fo' shizzle. och så blir voldemort också jag är dolder eller vad är det... är det inte latin ego sum dolder eller ngt.... hur fick hon ihop det alltså, amazazing!

2010-08-21 @ 00:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0